Noi critici din cauza autostrăzii Iaşi – Tg- Mureş

05/11/2018

Asociaţiilor “Moldova vrea autostradă” şi “Împreună pentru A8” acuză Ministerul Transporturilor dar şi pe politicieni că vor să “îngroape” autostrada Iaşi – Târgu Mure. Ei au şi un agrument. Analiza de opţiuni pentru coridorul rutiere Est-Vest Moldova-Transilvania, care a fost comandată de Ministerul Transporturilor şi CNAIR şi realizată cu sprijinul Băncii Europene de Investiţii.

Reprezentanţii celor două asociaţii sunt nemulţumite că Ministerul Transporturilor au comandat experţilor Băncii Europene de Investiţii (BEI PASSA), un material prin care vrea să facă o comparaţie între rentabilitatea traversărilor montane din  Moldova în Transilvania. Asta deşi până acum au mai fost făcute planuri de fezabilitate.

„Este o chestiune care ne-a mirat foarte mult. De câţiva ani este aprobat master planul de transport al României. Toate calculele şi analizele au fost făcute atunci de experţii Comisiei Europene. Prin umare nu era niciun motiv serios să apară din nou o astfel de analiză” a precizat Dan Radu, vicepreşedinte „Moldova vrea autostradă”.   

Autostrada A8 poate rezolva proble

Reprezentanţii Asociaţiilor “Moldova vrea autostradă” şi “Împreună pentru A8” susţin că autostrada A8 nu poate fi construită din cauza intereselor politice. În opinia lor, e vorba de un grup din PSD de la Bacău, care pur şi simplu încearcă să confişte dezvoltarea Moldovei.

„Grupul de la Bacău care are acum un lider local, domnul Benea, care mereu aruncă acest conflict cu celelalte judeţe ale Moldovei în beneficiul său politic. După aceea este vorba despre reprezentantul acestui grup la Ministerul Transporturilor, Lucian Şova. În tot acest an Lucian Şova şi toţi cei de acolo ne-au minţit. Într-un fel au vrut să ne ducă pe fenta bucăţii tronsonului Iaşi-Târgu Neamţ pe parteneriat public privat, ei pregătind această deturnare de sens” a precizat Dorin Dobrincu, vicepreşedinte „Moldova vrea autostradă”.   

Autostrada A8 poate rezolva problema dezvoltării atât a judeţelor din centrul ţării cât şi a celor din nord-est. Aceasta ar trebui să fie construită pe ruta Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş, cu legătura spre Cluj, Borş şi Europa Centrală.

Anda Matei/ Cristian Lozbă

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.